online prodaja originalnih CD &DVD

dr@dssound.comTel 416 421 7437. Home page klikni ovde

Stefan Arsenijević - Ljubav i drugi zlocini

 

 

Biljana Nikovic, 10.02.2008

Aplauz za srpsku ljubav

Crvenim tepihom na berlinskom festivalu u nedelju su prodefilovale i naše zvezde - Anica Dobra, Vuk Kostic, Milena Dravic, Feda Stojanovic i režiser Stefan Arsenijevic. Publika u je u najstarijoj bioskopskoj dvorani u prestonici Nemacke, gde je pre 58. godina prvi put održan jedan od najznacajnijih filmskih festivala, velikim alpauzom pozdravila film “Ljubav i drugi zlocini” i glavne protagoniste.
Posle filma usledilo je i slavlje naše ekipe, na kojoj su bili prisutni i brojni gosti festivala. Kasno popodne u Hotelu “Hajat”, odmah posle predstavljanja filima “Elegy” sa Penelope Kruz i Benom Kinglisjem, sa stranim i domacim novinarima razgovarali su režiser, glumci i producenti iz Nemacke, Slovenije i Srbije.
Arsenijevic je objasnio da mu je “Berlin sudbinski odredio njegovu filmsku karijeru, jer je upravo ovde predstavio svoj prethodni film Atorzija” sa kojim je osvojio Zlatnog medveda za kratki film, a kasnije je na istom mestu dobio i evropskog Oskara u istoj kategoriji.


“Film su tada videli i sadašnji moji producenti iz Nemacke i ponudili mi da saradujemo na mom prvom dugometražnom igranom filmu - objasnio je Arsenijevic. - Želeo sam da snimim film o Novom Beogradu, gde sam odrastao, a koji je po mnogo cemu specifican. inspirisala me je i životna prica jedne žene, koja je ukrala pare, da bi pobegla iz zemlje kao i mnogo mladih ljudi koji su otišli iz svog grada, ali i oni koji su odlucili da ostanu.

Anica Dobra, koju nemacka publika, doživljava kao svoju glumicu, rekla je da nije kao junakinja, cekala da posle tridesete donosi odluku,, da ode iz zemlje, vec je još kao mlada odlucila da ostane u Srbiji.
- ”Odlucila sam da mi u Beogradu, bude baza, gde su uostalom i moji koreni - izjavila je Dobra. Sigurna sam da nisam u tome pogrešila i da sam dobro odabrala da istovremeno snimam i filmove u Nemackoj, kako bi održala kontinuitet rada. Drago mi je što me Stefan pozvao da igram u njegovom filmu, jer je on lucidan i sjajan mladic sa originalnim idejama.


Milena Dravic je takode uputila komplimente režiseru, jer je on posle nekoliko godina pauze i rada sa starijom generacijom filmskih autora, dao priliku kao i Milutin Petrovic da bude “baj pas” medu starijim i mladim režiserima.
Na konfernciji za štampu, strani novinari, hvalili su Arsenijevicev film, ali “njegovu filmsku zrelost” za koju je nas mladi režiser zahvalio pre svega “specificnim uslovima u Srbiji” u kojoj su odrasle mnoge generacije, pa i njegova.

 

Stefan Arsenijevic,reditelj
Sumorna tranziciona drama
Sa Stefanom Arsenijevicem o filmu „Ljubav i drugi zlocini” koji je sinoc u Berlinu imao svetsku premijeru
Od našeg specijalnog izveštaca

Berlin – Posle osvajanja „Zlatnog medveda” za kratki film „(A)torzija” (2003), nastupa u programu Forum sa omnibus filmom „Izgubljeno-nadeno” (2005), naš mladi autor Stefan Arsenijevic na Berlinski festival stiže treci put i to kao scenarista i reditelj filma „Ljubav i drugi zlocini”, koji je sinoc imao svetsku premijeru u uglednom programu „Panorama specijal” (u konkurenciji za najbolji celovecernji debitantski film).

U filmu koji je koprodukcija izmedu Srbije, Nemacke, Austrije i Slovenije, glavne uloge tumace: Anica Dobra, Vuk Kostic, Feda Stojanovic i Milena Dravic.

Pomalo neocekivano, ali sasvim legitimno, Arsenijevic se sada opredelio za sumornu tranzicionu dramu sa snažnim elementima ljubavne price, cija je radnja smeštena medu hladne i išarane novobeogradske betonske zidove, s junacima koji su promašili sopstvene živote, nad kojima lebdi pitanje otici ili ostati, kuda i na koji nacin...

Zašto ovako mracan film?

Hm, film balansira izmedu neceg što je veoma sumorna tranziciona svakodnevica i neceg što je ljubavna prica koja ipak daje neku nadu. Uz to, postoji i niz komicnih situacija u filmu koje cine balans, ali cinjenica je da se, za razliku od prethodnih kratkih filmova, ovog puta nisam zaklanjao iza humora.

A upravo se to od Vas ocekivalo, da tešku dramu gledaocu predocite uz humoran otklon?

Pa, daleko je od toga da u filmu nema smešnih momenata...

Vaši junaci su smešni u svojoj tragicnosti.

U stvari jesu, ali jeste i cudno što se nisam zaklanjao iza duhovitih elemenata, možda i zato što je ovaj film zaista izašao iz stomaka. Prvi put radim celovecernji film i onda su i cela prica i svih naših poslednjih 15 godina koje smo prošli isplivali iz mene. I kada sam hteo da ponešto bude duhovito, kako su stvari tokom rada na filmu odmicale, nekako se nije dalo. Prosto sam sledio svoj unutrašnji instinkt i negde sam se, u stvari, ogoleo i odlucio da ne radim te uobicajene trikove i da se zaklanjam iza neceg što je duhovito i uvijeno u neke oblande. Naravno, daleko od toga da je to suvi realizam. Može se pre reci da je ovaj film po žanru bajka, a znate i sami da su bajke vrlo cesto vrlo surove i tužne.

Radnja se dogada u Novom Beogradu koji u filmu asocira na betonsku kucu za lutke u kojoj se Vaši junaci krecu u ogranicenom, zatvorenom krugu.

Vaša asocijacija je super, nešto tako sam hteo. Da napravim mikrokosmos jedne vrlo zatvorene sredine. Moj film je o dilemi – otici ili ostati – na koje ne daje odgovor, o emigraciji i o podatku da je izmedu trista hiljada i pola miliona mladih ljudi u poslednjih 10 godina napustilo Srbiju, o tome da oko 80 odsto mladih koji danas žive u Srbiji nikada nije izašlo iz zemlje. Taj mikrokosmos je u stvari Srbija, veoma zatvorena sredina u kojoj svi o svima sve znaju, u kojoj ne postoji reper i mogucnost uporedivanja s necim što bi stvari moglo da pomeri u ovom ili onom smeru. Naravno, daleko od toga da mislim da je Srbija najgore mesto za život, ja ostajem u njoj, ali mi je veoma žao što mojoj generaciji, a ja sada punim 30 godina, nije otvoren horizont, nije pruženo malo mogucnosti da zna kako je sve moguce živeti. Iskreno me pogada što moja generacija može poneti epitet izgubljene generacije.

Vi ste osoba koja u sebi ima toliko životne radosti, energije, visprenosti, duhovitosti, a ovaj film nudi suprotno – autora koji se takode zove Stefan Arsenijevic, ali koji nije onakav kakvog ga poznajemo. Da li je sve ovo pomalo nametnuto i od strane Vaših producenata?

Ne, nikako! Producenti su cak voleli i insistirali da ovo bude veseliji film.

Da li ste Vi onda pomalo u konfliktu sa samim sobom?

Ne, nisam vec sam se bavio temom za koju sam smatrao da ne bi bilo iskreno tretirati je kroz humor. Ovakav kakav je, u svojoj ogoljenosti, film se može nekom dopasti ili ne. Imao sam potrebu da ovaj film napravim upravo ovakvim kakav jeste. On je za mene katarzican! Imao sam potrebu da prodem katarzu ovih naših poslednjih 15 godina.

Da li biste ga i Vi nazvali film noarom?

Da. A postoji u njemu i fatalna junakinja koja krade novac i sve se to dosta naslanja na neki klasican pristup, ali prilagodeniji Srbiji.

Zašto je u filmu glavna pesma „Besa me muco”?

U svakom mom filmu postoji pesma koja se više puta ponavlja. Ne znam zašto je tako, ali tako je. Dok je film još bio na nivou ideje, cuo sam „Besa me muco” na radiju i stalno mi se vrtela po glavi jer sam smatrao da je po emociji ona prava koja meni treba. Kada sam se zainteresovao da saznam o cemu pevaju, preveo sam reci i shvatio sam da se one neverovatno uklapaju u ono što je prica mog filma. A to je: ljubi me, ljubi me snažno kao da sutra nikada nece doci, ljubi me jer se plašim da cu sutra biti daleko od tebe. I zaista je to bila ta neka melanholija koja mi je bila potrebna.

Glumci u filmu su izvrsni, vidna je i Vaša veština njihovog vodenja i poverenje koje su u Vas imali.

Meni je rad s glumcima najuzbudljivija stvar u ovom mom poslu. Ja glumce veoma volim, pa mi oni i uzvracaju ljubav.

Milena Dravic je izjavila da u radu s Vama ne treba mnogo reci.

S Milenom sam radio vec tri filma i bukvalno se dešava da tokom snimanja posle završenog dubla pridem i još ne završim recenicu: „Da li bismo mogli...”, a da ona samo kaže: „Dobro”, znajuci unapred šta sam mislio. Naš odnos je cisto energetski, ona oseca šta bih i kako bih hteo nešto da uradimo. I s drugim glumcima u filmu, sa Anicom Dobrom, s Fedom Stojanovicem, s Vukom Kosticem saradnja je bila fantasticna, suštinska.

Lik koji najviše voli u filmu je upravo lik Stanislava kojeg sjajno tumaci Vuk Kostic.

Možda i zato što je to lik s kojim se ja najlakše identifikujem. On je moja prica. I ja sam odrastao u novobeogradskim blokovima i kao mali hteo da budem madionicar A onda te život odvede negde drugo...

--------------------------------------------------------------

Elegantan nastup našeg filma

Odavno se nije dogodilo da na svetskoj premijeri srpskog filma na kakvom velikom i znacajnom svetskom festivalu bude prisutna tako mnogoljudna autorska i glumacka ekipa, kako je to sada bio slucaj s filmom „Ljubav i drugi zlocini” Stefana Arsenijevica. Uz scenaristu i reditelja Arsenijevica, na konferenciji za novinare i na samoj premijeri u ZOO Palastu, festivalskim izveštacima i brojnoj publici licno su se obratili glumci: Anica Dobra, Vuk Kostic, Milena Dravic, Feda Stojanovic, Hana Švamborn i Ana Markovic, producenti: Herbert Švering (Nemacka), Miroslav Mogorovic (Srbija), Gabriele Krancelbinder (Austrija) i Katja Getov (Slovenija), direktor fotografije Simon Tanšek i autor filmske muzike Hervig Camernik.

Predstavljanje našeg filma je bilo otmeno i elegantno, a šarm naših autora i glumaca, uz vrhunsko poznavanje svetskih jezika i zavidnu elokvenciju, dodatni su poeni sveopštem utisku.

Uvod u premijeru i jucerašnje burne dogadaje bio je prijem u restoranu „Sorizo” koji je u cast naših filmova i autora prisutnih na festivalskim programima i na Evropskom filmskom marketu, domacinski priredio Filmski centar Srbije. Posle premijere prireden je parti u klubu „Kalšone”, na kojoj su muziku puštali clanovi austrijskog benda „Naked Lunch” , ciji je clan kompozitor filmske muzike Hervig Camernik...

Dubravka Lakic
[objavljeno: 11/02/2008]

Stefan Arsenijević počeo snimanje prvog igranog filma

Jedan zimski dan na Novom Beogradu

Glavne uloge zaljubljenog para u filmu "LJubav i drugi zločini" igraće Anica Dobra i Vuk Kostić, otkrio je za Glas naš najuspešniji mladi reditelj. Najbolja strategija je lični film, jedino tada se prelaze sve rampe

Zaljubljeni par, glavne uloge u novom filmu Stefana Arsenijevića "LJubav i drugi zločini", igraće Anica Dobra i Vuk Kostić, otkrio je za Glas naš najuspešniji mladi reditelj (Zlatni medved za kratki igrani film "Atorzija", nominacija za Oskara). Svoj prvi igrani film posvetio je Novom Beogradu, kraju u kome je odrastao. Da izbegne pristrasnost, pomoći će mu inostrani saradnici, koji nemaju nikakve sentimentalne veze sa životom među soliterima scenograf Folker Šefer i direktor fotografije Simon Tanšek. Šefer je potpisao scenografiju u filmu "Čudesna sudbina Amelije Pulen", a Simon Tanšek snimio najbolje filmove slovenačkog novog talasa "U leru", "Od groba do groba"Ö

Ovih dana na Novom Beogradu su snimljene prve scene koje će ući u film "LJubav i drugi zločini", a već više od mesec dana reditelj intenzivno radi sa glavnim glumcima.
- U radu sa Šeferom i Tanšekom trudio sam se da objektvno sagledam Novi Beograd njihovim očima - kaže Stefan Arsenijević. - Da saznam šta ih posebno uzbuđuje, šta je najzanimljivije nekom ko prvi put vidi Novi Beograd. A posle toga da napravimo nešto što je poetika našeg filma. Takvi kvartovi postoje u istočnom Berlinu, Parizu. To za njih nije bila novost. Ali su isticali individualnost, činjenicu da su stanari uspeli da naprave nešto lično, drugačije, posebno, to nisu dosadne zgrade u kojima se samo spava. Postoji život, nešto specifično. U svetu u sličnim kvartovima živi samo jedan, niži društveni sloj, a na Novom Beogradu, različiti socijalni slojevi, sve do vrha lestvice, što celu stvar pomera. Od toga smo krenuli, ostalo je moja priča, moj Novi Beograd, ono što mi je važno.

KAKO JE KOLIN JANG RAZUMEO STEFANOVU PRIČU

Atelje evropskog filma ACE iz Pariza podržao je film "LJubav i drugi zločini". Inače ova institucija godišnje pomogne razvoj samo 15 projekata iz cele Evrope.
- Tokom nekoliko meseci više puta sam sa njihovim dramaturgom Kolinom Jangom prešao scenario od stranice do stranice. Jang je jedan od osnivača Londonske filmske škole i ovog Ateteljea, spada u najbolje scenariste današnjice ("Sestre Magdalene" Pitera Mulana, "Glavom kroz zid" Fakina Atiha, "Ruska barka" Aleksandra Sokurova). Razgovor sa njim mnogo mi je značio, jer je razumeo našu novobeogradsku priču, jer ga je dotakla. Otvoren sam za sugestije, ali uvek biram rešenja koja osećam. Dragoceno je imati što više reakcija, mišljenja, povratnih informacija.

Šta vam je važno?
- Toplina, iako je ambijent na prvi pogled surov i otuđen, toplina koju ljudi čine, to što su oni uhvatili i što se prosto vidi - individualnost.

Zašto ljubav i drugi zločini?
- Morate nešto da otkrijete i u bioskopu. Scenario sam pisao sa Srđanom Koljevićem i Bojanom Vuletićem, a bazira se na istinitoj priči koju sam pročitao u novinama. Jedna žena, na pragu četrdesete, ukrala je veliku količinu novca i zauvek nestala iz zemlje. Pitao sam se šta je moglo da je natera da napravi tako radikalan rez. Posle takve odluke nema povratka. Film prati poslednji dan glavne junakinje, njen oproštaj sa prijateljima i svima onima koji su činili njen život, koje viđa poslednji put, a oni to ne shvataju. Ona im poklanja neke stvari, pokušava da sredi njihove živote, da im kaže sve ono što je želela, a nije mogla, nekima od njih priređuje sitne osvete. Na osnovu tog jednog dana shvatamo kako je izgledao ceo njen život. A da sve bude još komplikovanije, pojavljuje se mladić, znatno mlađi od nje, i otkriva joj da je u nju zaljubljen. Pošto to sazna, njihov odnos se razvija, a ona do kraja večeri treba da odluči šta da uradi. Anica Dobra i Vuk Kostić igraju ovaj potencijalni par. Nas troje se viđamo već više do mesec dana, probamo, čitamo tekst, skraćujemo replike, doterujemo, film je živa materija. Posle dve godine scenarističkog rada, sada na čitavu stvar gledam iz rediteljskog ugla. Inače, reč je o ansambl filmu, dramaturški u pitanju je niz epizoda, u kojima se pojavljuje 27 uloga. Taj deo filma, rad sa glumcima za mene je najuzbudljiviji u celom procesu.

U pozadini filma je priča o odlasku iz zemlje?
- Posle nominacije za Oskara, bio sam prisutan u medijima, ljudi su me prepoznavali na ulici, u taksiju, prodavnici i uvek postavljali isto pitanje - da li odlaziš odavde. Odgovarao sam da ne znam, da nisam razmišljao i nailazio na neodobravanje. Srednja generacija, običan svet mi je govorio "nemoj da si lud, nominovan si za Oskara, ne propuštaj sada priliku, ja da mogu, otišao bih odmah. Nisam očekivao, a to se ponavljalo. Od devedestih 300.000 mladih ljudi je otišlo iz zemlje. S druge strane, 80 procenata mladih u Srbiji danas nije izašlo iz zemlje, ta situacija nije baš najzdravija. Nijedan moj izlazak na kafu sa prijateljima ne može da prođe bez tog pitanja odlaska. Pošto ne možeš da ga izbegneš, prirodno je da se njime baviš. Od lične ravni do socio političke.

Odbijeni ste na gradskom konkursu za debitante. Posle revoltirane reakcije u otvorenom pismu vaše producentske kuće "Art end popkorn" Skupštini grada Beograda, usledio je hepinend?
Ukus gorčine je ostao. Dve godine ne dobijamo pomoć na gradskom fondu za debitante. Pogodilo me je sve to, ne znam šta se desilo, nije do kraja jasno. U međuvremenu smo dobili podršku grada Beča na konkursu koji podrazumeva celovečernju produkciju, ne samo debitante.
Zato moraš da se zapitaš kako se desilo da je film dobar za austrijske, nemačke i slovenačke fonde, a ovde ne prolazi na fondu za debitante. Činilo mi se da je prirodno da Grad ima interesa za ovakvu priču. Na kraju smo dobili obećanje da ćemo dobiti neku vrstu podrške. Završilo se razumevanjem Grada Beograda.

Ni u igranom prvencu ne odustajete od žanra melodrame?
Najbolja strategija je da praviš film iz sebe. Kada si iskren to se vidi i jedino tada možeš da prođeš sve rampe. Zato pravim melodrame. "LJubav i drugi zločini" je vrlo lični film, melodramski, jedan zimski dan u komšiluku u kome sam odrastao.

Vesna Milivojević

Ljubav i drugi zločini
Scenograf novog filma Stefana Arsenijevićeva je Folker Šefer koji je radio na filmu „Čudesna sudbina Amelije Pulen”
 

Na lokacijama u Novom Beogradu 1. februara pašće prva klapa novog domaćeg filma „Ljubav i drugi zločini” Stefana Arsenijevića, koji je na scenariju radio sa svojim kolegom „iz klupe” i profesorom sa Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu Bojanom Vuletićem i Srđanom Koljevićem.

– Žena u kasnim tridesetim, nezadovoljna svojim životom, odlučuje da ukrade određeni novac i zauvek ode iz Srbije. Film je prati u jednom danu, od jutra do večeri, u kojem se oprašta sa ljudima, čini sitne osvete o kojima je maštala, govori ono što je oduvek želela i poklanja stvari koje ne može da ponese sa sobom. Sve ovo bi išlo po planu da joj tog dana mladić iz susedstva, deset godina mlađi od nje, ne izjavi ljubav – otkriva filmsku priču za „ Politiku” Arsenijević, i dodaje da je osnova ove melodrame „idealan balans” između komedije i tragedije, u kojoj prevagne jedno ili drugo.

– Film se bavi i emigracijom i pitanjem koliko je teško i kompleksno napustiti sve što je činilo vaš život i otpočeti novi negde drugde. Tu je i pitanje o ovdašnjem životu koji je između dva sveta, u vakuumu zvanom tranzicija. Sve to pokušavam da odslikam kroz ljubavnu priču čiji su osnovni tonovi nostalgija i melanholija – ističe Arsenijević, koji je glavne uloge dodelio Anici Dobri i Vuku Kostiću. Pored njih u filmu igraju i Feđa Stojanović i Milena Dravić, koja je krasila i njegove ranije filmove, kao i talentovana nemačka glumica Hana Švanborn.

Za film „(A)torzija”, Arsenijević je nagrađen berlinskim „Zlatnim medvedom”, nagradom Evropske filmske akademije i nominacijom za „Oskara” za kratki igrani film. „Ljubav i drugi zločini” realizuje se u srpsko-nemačko-slovenačko-austrijskoj koprodukciji, čiji je domaći producent „Art & Popcorn”.

– Teško je doći do debitantskog igranog filma, ubediti producente i fondove da ulože u vaš film. Kratki filmovi i nagrade koje sam osvojio sigurno su pomogli, a kada pomenete nominaciju za Oskara, svi su zainteresovani da vas dalje slušaju – kaže Arsenijević, koji je u igranom debiju angažovao strane filmske autore.

– Razmišljajući o Novom Beogradu u kojem sam odrastao, školovao se i snimio većinu kratkih filmova, shvatio sam da sam vremenom prestao da ga „vidim”. Navikao sam na njega i ne mogu da ga sagledam objektivno u svoj njegovoj kompleksnosti i uzbudljivosti. Odlučio sam da u sklopu rediteljskog koncepta za direktora fotografije i scenografa angažujem autore koji nisu iz Beograda, jer će oni Novi Beograd sagledati objektivno. Tako se nužnost koprodukcije pokazala kao kreativna vrlina. Rad na ovom filmu prihvatili su Simon Tanšek, direktor fotografije koji je slikao većinu filmova slovenačkog novog talasa, od „U leru” do „Od groba do groba”, i scenograf Folker Šefer koji je radio na filmu „Čudesna sudbina Amelije Pulen”. Uz njih sam ponovo otkrio Novi Beograd – ističe mladi beogradski reditelj.

Snimanje filma „Ljubav i drugi zločini” trajaće dva meseca, a premijera se očekuje početkom naredne godine.
I. Aranđelović
[objavljeno: 27.01.2007.]

 


 

Svi ostali CD ,DVD VHS Klikni ovde




 

PIKNICI OVE SEZONE

17,18 jun 2006, Milton Eparhijski dan,

23,24,25 Jun2006, , Nijagara fols, Srpski dan

1,2 jul 2006, Binbrok

16 jul 2006, WinonA

NA SVIM OVIM PIKNICIMA

DS SOUND

ce imati svoj stand na kome cete moci da kupite

ORIGINALNE CD &DVD

Svi cd ,DVD Djordje Balasevic klikni ovde

 

serbparty azraciodeKarte